fredag 6 januari 2017

Mitt i bakningen

Jag och Simon packade en låda, sen fick Simon huvudvärk ifrån HELL och behövde vila, han hade huvudvärk redan imorse stackaren. Han vägrade först vila, men jag sa: Om jag också vilar då? Då var han lättare att övertala ;) Så vi vilade, han somnade och jag åt lunch. När han kom upp kände både han och jag att vi ville göra något som inte var i lägenheten, så det blev en tur till väla.

Jag köpte ett träningslinne och ett par trosor (trosorna var på rea, har redan likadana, men gillar att matcha bh:n.)


När vi kom hem var det dags för mig att börja med bakningen. Och det gick riktigt riktigt dåligt. Två på kalaset imorgon är laktosallergiska så jag tänkte att jag enkelt och lätt bara byter ut sakerna i receptet mot laktosfritt, så enkelt var det verkligen inte. De blev döbakade, fula och ville inte alls som jag. En omgång fick jag kasta, en går nog att rädda med frosting. Sen bytte jag över till vanligt smör igen, och ut ur ugnen kom perfekta muffins. Gjorde ett sista försök med laktosfritt nu, de är i ugnen så återstår att se hur de blir. Håller en tumme för smeten blev riktigt god. Hade i björnbär ifrån Sankt Olof minsann, fint ska det vara ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar