måndag 4 januari 2016

Året som varit

Januari: Den 8:e Januari fick vi lägenheten, tänk att vi blev förälskade i den första vi kollade på, och sen dessutom fick just den! Jag fick även anställning i Helsingborgs kommun, började dock inte jobba fören i Februari. Jag var sjukskriven hela Januari och spenderade så mycket som möjligt av min tid i Helsingborg. Och den 29 Januari bar det av till London.



Februari: Jag började mitt nya jobb i Helsingborg, och trivdes fantastiskt bra. Det var en lyx att gå och jobba efter att ha varit sjukskriven i 2 månader. Simon överraskade mig med alla hjärtansdag mys hemma i hans mormors lägenhet. Fick rosor och choklad och det var lika fantastiskt klyschigt som det låter. Simon fyllde 24 och vi hyrde lokal och hade kalas. Jag visade Martin Kullaberg och vi hade en helt fantastisk dag där. 

Jag och Simons kusin Martina på Simons kalas

Mars: Vi förberedde det vi kunde inför flytt, målade bord och köpte inredning. Daniel hade inflyttningsfest och vi började packa ihop oss för flytt. Den 16:e mars gick flyttlasset och vi blev äntligen sambos. Vår lägenhet tapetserades om i hela hall och vardagsrum så det tog oss ett tag att komma på plats. Och vi passade Siri 

Siri ville flytta med


April: Jag, Simon och Stoffe började månaden med att tura. Jag bytte förskola och vi åkte och kollade på Juni, och bestämde oss direkt för att köpa henne. Kärlek vid första ögonkastet. Vi hade inflyttningsfest för släkten, så våra familjer fick träffas, vilket gick väldigt bra och var väldigt trevligt. Hanna, Chiwan, Stoffe, Anna, Daniel, Simon och jag åkte över till Helsingör och åt lunch och bara mös. I slutet av månaden sadlade jag om ifrån barnskötare till Resurs, och det jobbar jag med fortfarande, och fram till sommaren. 
Underbara vänner


Några av kakorna jag bakade till inflyttningskalaset. 

Maj: Dagen innan min födelsedag kom Anna, Daniel, Hanna och Chaiwan hit för att fira min födelsedag. Vi fikade, spelade spel, tog en promenad och avslutade dagen med pizza. Och på min födelsedag överraskade Simon mig med middag på Pitchers tillsammans med svärmor och Stoffe. Simon åkte till Berlin och den 20 Maj hämtade jag hem vår lilla Juni. Skypade med Simon så han också fick se henne och den 29 maj hämtade vi vår lilla Svante. Familjen var komplett och våra små ger oss så otroligt mycket glädje. 
Hade en helt fantastisk födelsedag 

Juni: I början av Juni så sålde jag kakor ute hos Simons moster en hel helg. De hade trädgårdsdagar och jag fick äran att sälja kakor och bakverk till de som kom till trädgården och ville unna sig en fika. Hade en väldigt speciell sorts aw med jobb med allt ifrån hjärngympa till klättring av väggar. Vi firade midsommar hemma hos Simons föräldrar, mina bröder och mamma kom dit också och det var den mysigaste midsommar jag varit med om på länge. Isabel hade 30års kalas och Daniel och jag fotade en massa fina bilder. 

Mamma och jag på midsommar 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar