måndag 4 januari 2016

året som varit Juli - December

Juli: Jag jobbade hela sommaren, precis som vanligt. Så vi tog vara på helgerna så mycket vi kunde. Vi körde upp till Uppsala för att bo på hotell en natt där. Sverige är allt bra vackert. Jag åkte upp till Hanna i Halmstad och åt på en ny favoritrestaurang som heter tillsammans. Och  jag och Simon firade ett år tillsammans. Helgen därpå tog vi med svärmor och åkte till mamma i Sankt Olof och hade en helt fantastisk helg där.


Augusti: Vi började månaden med att åka till Bakken, bra väder och mycket folk. Juni blev sjuk och vi spenderade både tid och pengar på djursjukhuset. Det var inte säkert hon skulle klara sig men hon kämpade på vår lilla. Jag var på tjejkväll i malmö, träffade över 15 helt främmande tjejer där efter att vi pratat ihop oss via mejl. Mamma kom hit för att ta över vår lägenhet och jag och Simon drog till Turkiet. 

Bakken
En väldigt sjuk Juni i karantän på djursjukhuset

En hög glada tjejer, då främlingar, idag är några av dem vänner.


September: Min rygg gick sönder, fullständigt, visste inte vart jag skulle ta vägen, så jag åkte till Väla med Hivi och gick runt runt runt. Jag jobbade mycket och gick på massor med spännande utbildningar. Vi åkte till Halmstad och firade Hivi som fyllde 23 år. Åt middag på Garage, även det ett favoritställe. 



Simon & Chaiwan på Garage


Oktober: Jag hade en ensam kväll hemma och kom på hur mycket jag älskar att arbeta med smink, och hur mycket jag saknat det. Jag började gå hos min nuvarande sjukgymnast, så tacksam jag är för henne. Jag jobbade mycket i September och när jag inte jobbade så vart jag sjuk. Haha, Daniel hälsade på och jag och Isabel kollade idol här en kväll. 

Männen i mitt liv

Gjorde mini-nutella piroger 

Innan Garage 

November: November började med ett klipp, jag var så trött på mitt trasiga slitna hår så jag klippte äntligen av det. Älskar min nya frisyr och känner äntligen igen mitt hår igen. Var i Göteborg och såg Gavin Degraw. Det är ett av årets bästa minnen faktiskt, vilken magisk helg det var. Jag, Simon och Svärmor åkte till Ullared och dagen efter åkte vi tillsammans med Simons moster hem till mamma i Sankt Olof. Jag och Simon sov sen över där två nätter. Daniel hade födelsedagsfest och det snöade, och snöade och snöade. Hanna och CW fick sova över här för de kom helt enkelt inte hem, det var för mycket snö.


 




December: Simon åkte till Rom och jag njöt faktiskt av ensamtiden. Var på glöggmys hemma hos Daniel. Jobbade massor. Firade jul här hemma, vilket var helt underbart. Sen dagen efter bar det av till Uppsala. En natt på hotell följt av hederlig mellan-dagsrea shopping och sen ett besök på Nova närmare bestämt JC för att köpa ett par nya jeans. Avslutade året tillsammans med min fantastiska pojkvän och våra små katter. 
Saffransbullar med vitchoklad och vanilj. En ny favorit helt klart! 

Tatuerade mig tillsammans med Sebbe och Daniel. Mer spontant än så blir det knappt. 

Vår mysiga vardagsrum, älskar att fixa till Jul

Jag och svärmor





Vilket år det har varit, får nästan nypa mig i armen !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar