fredag 1 januari 2016

2016

Och så var det nytt år, återigen. Tiden fullständigt springer ifrån mig. Men jag ser framemot 2016, och utmaningarna som kommer med det. Tänkte som vanligt summera årets mål, och göra en resume av hur året varit. Men vi börjar med nyårsmålen (kallar dem inte löften, för det handlar inte om misslyckanden om man inte "klarat av" ett av målen, man har kanske hittat en annan riktning under året eller kommit på andra tankar. Hursomhelst, här är målen ifrån förra året:

* Flytta. Jag vill verkligen det. Sankt Olof är för litet och det är för långt ifrån det jag håller kärt.

* Jag vill resa, förutom en tur till Danmark i somras höll jag mig på svensk mark hela förra året. Jag hoppas på lite mer spännande resmål detta året. 
* Inga operationer. Det räcker nu, haha. Två operationer är verkligen tillräckligt. Nu vill jag få må bra i kroppen jag har och läka helt. 
* Ta vara på dagarna mer, inte längta bort dem. Det är så lätt att man sitter och längtar tills helgen (förra året gjorde jag det mer än någonsin då helgerna var enda gången jag kunde träffa Simon) 

* Försöka komma igång med att springa igen, jag sprang rätt mycket i somras och tyckte verkligen om det. Men kroppen tog stryk och sen avlöste krämpor och sjukor varandra. Så mer träning 2015 hoppas jag på.


Flyttat har jag gjort, den 18 mars blev jag och Simon sambos och jag älskar Helsingborg. 
Rest har jag gjort, började i februari med att åka till London och i slutet av augusti var vi i Turkiet. 
Inga operationer, tack och lov! Men jobbar massor med kroppen ändå, varit mycket sjuk och trasig och kämpar dagligen för att må bra. 
Det är lättare än någonsin att njuta av vardagen, då min vardag känns lyxig. Jag får spendera varje eftermiddag med mannen jag älskar, och vad mer kan jag begära? 
Något springande blir det inte, jag får inte ens springa av min sjukgymnast. Nu ska kroppen stärkas från grunden och äntligen bli stark. Jag är trött på att vara Agda 86 år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar