fredag 2 januari 2015

Mitt 2014 Augusti - December

Augusti:
Jag fortsatte att jobba på i en väldig fart. Jag och Jessica träffades i Beddinge för att prata minnen, kolla in våra barndomshem och bara umgås. Häftigt med en person som man känt sen man var liten, inte träffat på flera år och sen känns det ändå hur naturligt och självklart som helst när man väl ses. Jag och Simon spenderade en morgon på Kullaberg, vilken mäktig plats det är. Helt i min smak. Jag spenderade mycket tid med mina vänner, och insåg igen hur otroligt lyckligt lottad jag är. Hanna, Daniel, Martin, Josse och Emelie har verkligen gjort avtryck i mitt 2014, och jag är så tacksam för er.

September:
Jag tog en veckas semester. Obetald. Men det blev lite väl häftigt. Ett par veckor i rad med upp mot 60 timmars jobb, varit mycket sjuk samt knappt tagit sig tid att återhämta mig från operationen i April blev övermäktigt, till och med för mig. Min vackra Hivi sa: My, ta ledigt INNAN du springer in i väggen, inte när det väl har hänt, för det är jobbigare att resa sig då. Jag tog hennes råd och spenderade veckan i Helsingborg. Simon och jag turade, jag åkte ner och åt ute med Hivi i Malmö och jag gjorde ingenting, en väldig massa ingenting. Låter inte så roligt kanske, men för mig var det både nödvändigt och hälsosamt. Jag fick 100% tjänst fram tills den 1 november på en förskola i Gärsnäs också. Detta skulle visa sig bli en lärorik prövning men utmaningar är bra, det är de som gör en starkare.

Oktober:
Jag jobbade en väldig massa. Jag är inte van att jobba 100% och det tog på krafterna. Men jag insåg också hur mycket jag älskar mitt jobb och hur tacksam jag är för allt de jobb jag faktiskt har. Jag åkte på både magkatarr och öroninflammation. Simon flyttade från sin lägenhet hem till sin moster och vi packade, städade och fixade en massa.

November:
Simons moster hade sin 40 års fest för släkten och jag insåg än en gång vilken underbar familj jag kastats in in. De är så otroligt trevliga och omtänksamma och fina hela högen. Jag och Simon tog en miniroadtrip till Beddingestrand. Jag visade vart jag bott, pratade minnen och förundrades än en gång över hur vackert där är. Daniel fyllde år och firade hans födelsedag. Jag och Simon var på bio och såg Hunger Games och jag fick reda på att nästa operation bara var ett par dagar bort.

December:
December började i samma stil som April, med en operation. Denna gången låg jag dock inlagd nästan en vecka efter och är betydligt mer påverkad än tidigare. Jag har massor med vätska som står i magen (helt normalt) men det är opraktiskt, fult och obehagligt. Men det är bara att ge det tid, så ska det snart bli bättre. Jul firades med Simon och hans familj. Det var så mysigt och jag blir helt varm bara av att tänka på det. Annandagen packade vi in Simons mamma samt hans lillebror och körde upp till Uppsala för att hälsa på deras andra lillebror. Snö, sol och en natt på hotell. Samt tid med en familj som är helt underbar. Man kan ju inte precis klaga. Året avslutades med ett nyår som var helt i min smak. God middag, fina kläder och underbart sällskap. Ett helt fantastiskt slut på ett omtumlande men kärleksfyllt år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar