söndag 11 januari 2015

Förra årets löften

Att 2014 redan är slut är helt galet. Att vi snart är två veckor in på 2015 är helt obegripligt. Jag spenderar mesta delen av tiden i Helsingborg. Pga komplikationer så har min sjukskrivning blivit förlängd. Jag har fortfarande vätska i magen, och efter ett par timmar uppe så måste jag lägga mig ner och vila, annars spänner det i magen. Jag börjar inte jobba fören i februari. Så jag passar på att vara här så mycket som möjligt. 

Förra årets nyårlöften var: 
• ta vara på mig själv. 
• utmana mig själv, säga ja till mer saker
• ny tatuering 
• flytta
• lära mig något nytt 
• träffa mina vänner mer
• jobba med mig själv. 

Den där tatueringen blev inte av. Inte flytten heller. Jag har fokuserat på de andra punkterna och är idag glad för det. Jag började träffa en psykolog i somras och jag är så glad att jag tog det beslutet. Jag har jobbat mycket med mig själv. Lärt mig otroligt mycket om mig själv och om människan jag vill vara, och kan vara. Jag har insett att livet jag levt varit en otrolig prövning. Och jag är stark och modig som både klarar av och vill använda det till min fördel. Vilken resa jag gjort detta året. Och vad långt jag kommit. 2014 var ett underbart år, sett i det stora, det vackra underbara väger över allt det jobbiga, men det var jobbigt. Jag var sjuk mer än jag var frisk. Jag gick igenom två stora operationer och jag pressade mig själv hårt för att utvecklas, och lyckades bra med det. 2014 var tufft men det har gjort mig starkare och jag möter 2015 med öppna armar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar