måndag 20 oktober 2014

Höst

hösten kom och löven föll. Vackert är det. 9 dagar kvar i Gärsnäs på fast anställning sen är det tillbaka i poolen och återigen dags för oregelbundna arbetstider och noll chans till planering. Men älskar man jobbet man gör så är det värt det.

Annars då, ja, bloggen har hamnat i skymundan, men jag saknar att skriva, så helt bortglömd är den inte. De senaste 10 dagarna har spenderats i Helsingborg. Förra söndagen fick jag besöka akuten då jag hade så ont i örat att jag låg på golvet och grät. Efter sammanlagt 3 besök på Helsingborgs sjukhus visar det sig att jag har öroninflammation och jag har gått med det så pass länge att jag lyckats spränga min trumhinna. Det är precis lika bekvämt som det låter. Så har haft sjukt ont, plus att jag mådde helt vansinnigt illa av penicillinet. Men det är bättre nu, örat är trasigt, hör knappt på det, och det susar en massa, men ska på återbesök i ystad om ett par veckor, och då blir det antagligen att göra ett hörseltest, så håll en liten tumme?



vackra underbara Helsingborg. 
En Siri 
(Simons mosters katt, som älskar vår nya säng)

en Drogba
(Simons föräldrars hund)
Och en Simon
(killen som stulit mitt hjärta) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar