måndag 21 juli 2014

Ännu en helg i helsingborg

Att jag skulle till Helsingborg denna helgen, det visste jag. Att det skulle bli på lördag morgon, och under de förutsättningarna som det blev, det hade jag aldrig ens kunnat fantisera ihop. Men vid nio tiden var jag framme hos Simon och bara en stund senare kom hans pappa och skulle laga Simons cykel. När det var klart åkte vi hem till Simons föräldrar. Efter någon timme i solen gick vi för att möta upp Simons farmor och farfar för lite lunch. Eller lite lunch var det väl inte direkt, portionerna var hur stora som helst, men det var gott och både vädret och sällskapet var jättehärligt :)

Resten av lördag spenderades sen hemma hos Simons föräldrar. Sol, skratt, lite siesta och grillning stod på kartan och jag trivdes som fisken i vattnet. Vi bestämde oss lite senare för ett kvällsdopp. Underbara Helsingborg bjuder ju på både stad, strand och mitt älskade hav. Vilken fantastisk kväll det var, eller ja, hela helgen var helt underbar. Efter ett dopp i det blå blev det dessutom glass. Kan man klaga liksom?
Underbara älskade sommar !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar