måndag 30 december 2013

2013 Januari - Maj

Vilket år det har varit, vad mycket jag gjort. 10 månader av detta året spenderade jag i USA, och bara det är ju ganska sjukt. Här kommer en summering från Januari till Maj. Ska skriva resten nu också, så den kommer upp den med så snart jag är klar.  

Januari:
Jag firade nyår vid sommarstugan, körde snöskoter för första gången. Det är så otroligt roligt, alla borde prova. Man känner sig så fri, de och vattenskoter är helt underbart. Sommarstugan är verkligen ett paradis och en fristad, det spelar ingen roll vilken årstid det är, det är alltid helt magiskt. Månadens låt var Age of worry med John Mayer. Lyssnade sönder den, en på fb la upp en cover på den, och den lyssnade jag på ca 2000 gånger om dagen. Pappa var med i Sveriges största bilolycka, och jag var redo för att åka hem, tills jag fick prata med honom och hörde att han var okej, sen gick det bra igen. Färgade håret brunt. Jag hade bestämt att låta min egna färg komma tillbaka, men jag vantrivdes, så brunt fick det bli.


Februari:
Februari började med 20 minusgrader. Hemlängtan som jag kämpade så med i Januari lättade betydligt efter att jag erkände för mig själv att det var okej att längta hem. Daniel och jag bokade hotell i LA och så fort det var gjort började jag längta till maj. Håret blev ännu mörkare och jag trivdes verkligen i det. Jag hängde massor med Alina. Jag fick mitt amerikanska körkort och vi var uppe en vända till i sommarstugan. Min barndomsvän Jessica kom och bodde hos mig en helg. Det var jättetrevligt att snacka gamla minnen och få hjälp med att minnas allt det man glömt.


Mars:
Jag började tröttna på snön och kylan. Det var nere på under 15 minus nästan varje dag och jag hade slut på idéer på vad man kunde göra med all tid i detta iskalla klimat. Lilla Felix föddes, och hemlängtan slog mig som en käftsmäll. Men som Emma sa: Har du klarat ett halvår klarar du ett halvår till. Jag var på balett första gången, och det gör jag nog aldrig om, så jävla tråkigt var det, haha. Jag fick mitt första paket hemifrån. Fina Rita skickade ett hopplock av de saker jag saknade som mest, och jag grät glädjetårar. Jag och tjejerna åkte skridskor flera gånger, i våras åkte jag skridskor fler gånger än vad jag gjort i hela mitt liv sammanräknat, men med rätt sällskap så är det faktiskt väldigt roligt. Fick ett paket från mormor också, vad mycket de små sakerna gjorde för en, vad mycket de betydde. De gav en verkligen styrka.

April:
Fick ett paket från förskolan som jag jobbar på. Glädjen var total, och saknaden åter stor. Solen sken och jag med den, jag insåg hur otroligt väder känslig jag är. Vi åkte till Wood Dale där mormorn och morfarn bor. Jag såg en tvättbjörn och en pungråtta för första gången. Jag, Signe och Alina träffades allt oftare, det var få helger som vi inte hittade på något tillsammans. Jag och Alina var och såg Jeff Dunham, vi båda skrattade så att vi hade ont i magen. Jag (men hjälp av Daniel) busade med mamma på hennes födelsedag, stackars mamma blev lite förvirrad där ett slag, men det var bara roligt.

Maj:

Maj var en bra månad. Jag fyllde år, jag köpte min kamera och jag fick äntligen träffa Daniel igen. Att det sen råkade vara mitt i LA gjorde ju ingenting precis. Vår resa i LA var helt magisk. Både Daniel och jag blev helt förälskade i en plats speciellt: Santa Monica. Ett paradis på jorden. Vilket underbart ställe. Att åka tillbaka till Madison från LA var något av det svåraste jag gjort. Fy fan vad ont det gjorde, och fy fan vad jag grät. Flyget från LA till Georgia tog 4 timmar och jag grät konstant hela vägen. Mannen som satt bredvid mig blev ruskigt obekväm och jag kunde inte brytt mig mindre. De sista dagarna i Maj blev tunga, jag saknade allt svenskt, och jag saknade att spendera dagarna med Daniel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar