torsdag 7 november 2013

En dag på Akuten

Dagen idag var dock inte riktigt lika mysig som gårdagen. Den hade verkligen potential då jag skulle passa Felix men jag vaknade imorse med så ont i magen att jag inte ens kunde stå. Vi ringde sjukvårdsupplysningen och de ville att jag skulle åka in bums. Ystad fick det bli, då de inte tag emot magsmärtor i Simrishamn. Ingen bil hade vi heller. Mamma ville ringa en ambulans, det var ju inte jag så sugen på, så vi frågade grannen och de ställde upp. In till Ystad och in på akuten. EKG, blodprov, urinprov, blodtryck och jag vet inte allt. Ont hade jag. Efter att de tagit blodprov fick vi snällt vänta i väntrummet i ca en timme. Sen in till doktorn, och efter att vi pratat, och hon klämt och tryckt lite så kom hon fram till det som jag och mamma redan gissat på: Magkatarr. HURRA! Det har jag varken råd och tid med, men man måste lyssna på kroppen så är det ju.

Jag har haft magkatarr innan, men det var innan jag blev opererad och det visar sig olika efter operationen. Inget illamående eller så, vilket i och för sig är skönt, men det gör så ont. Jag har aldrig blivit knivskuren, men jag kan tänka mig att det är en liknade känsla.

Richard hämtade oss i Ystad och körde oss hem. Skönt. Richard jobbade dock till 3 och vi var klara vid 2 och mellan 2 och halv 3 hade jag så ont att jag inte kunde stå. Det gjorde verkligen svinont. Mamma sa att jag var rent blek och grå och det kan jag tänka mig.

Medicinen hjälper, men där är ständigt ett obehag. Imorgon skulle jag passa Sixten och Felix med det blir vila för mig, så tar vi nya tag till helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar