tisdag 8 oktober 2013

Jobba som aupair i usa i ett år: ✓

Ja, nu är det faktiskt gjort. Mitt år som au-pair är avklarat. Ligger här i min säng och kan inte riktigt förstå att det faktiskt är gjort. Ett helt år har nu gått. Trehundrasextiofem dagar. Lite tom känner jag mig, men känslan som väger tyngst är stoltheten. Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv. Tänk att jag klarat detta så bra som jag gjort. Det har funnits tillfällen när jag velat ge upp. Jag har mer än en gång kollat upp hur mycket det skulle kosta för en enkelresa hem. Det har varit svårt, och jag har känt mig ensam och utanför, malplacerad och otillräcklig. 

Men samtidigt har jag känt mig otroligt modig, stark, vacker, smart, duktig och stolt. Och alla de 6 känslorna är relativt nya för mig. Jag har vetat länge att jag är stark, men de andra känslorna är nya inslag i mitt liv, och jag välkomnar dem med öppen famn. 

Jag är inte ensam! Jag är älskvärd och omtyckt. Jag har fått paket, kort, kommentarer och mejl från väldigt oväntat håll och jag är så tacksam för allt stöd. 

My mot världen 1-0 

Godmorgon Sverige, godnatt USA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar