torsdag 17 oktober 2013

Bye bye Vegas

Så, nu är Vegas avklarat. Vi körde därifrån vid 9 tiden imorse. Vi stannade vid Hoover damm och kollade en snabbis innan vi körde vidare. Vi kom äntligen upp på Route 66, och stannade i byn som filmen Bilar är baserad på. Behöver jag säga att jag tänkte på min lilla Sixten eller? Vi fick träffa mannen med stort M, mannen som är skälet till att Route 66 finns kvar idag, och att den blir så pass väl omhändertagen.

Vi gör så mycket varje dag, att jag omöjligt kan skriva ner allt. Det är så överväldigande. Vi var och såg Grand Canyon idag. Vilket ställe, helt magiskt, har tagit massvis med bilder, men man kommer aldrig, men endast bilder kunna förstå hur sagolikt det är. Hur mäktigt och hur stort det är.

Det kommer komma inlägg med typ bara bilder, det kommer komma inlägg som beskriver känslorna man känt och allt man kan tänka sig, men: Jag är fortfarande sjuk, röst finns knappt, det känns som om syret inte får plats i lungorna och detta gör att jag sover lite dåligt. Det i kombination med allt vi gör, leder till att jag är helt sjukt trött på kvällen, och somnar ganska fort. Men håll ut, mer info och bilder kommer. Rebecca som också är med oss och reser har också en blogg, och hon lägger även hon upp bilder. Så kolla in på hennes blogg: http://aupairinnewyork.wordpress.com/

Och ja, jag har hoppat fallskärm också, haha :) men mer om det en annan dag, det kräver liksom ett eget inlägg ! :)

Mannen i mitten, Angel Delgadillo, kallas även för The Guardian Angel of Route 66


Vår guide radade upp oss, när vi alla blundade, och sen fick vi öppna ögonen på tre. Man fick på så sätt ta in det hela på en gång. Magiskt ! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar