onsdag 14 augusti 2013

Wisconsin Dells

Jag har fortfarande inte berättat vad jag gjorde den 4:e augusti. Jag och Signe bilade till Wisconsin dells (det ligger ca en timme bort) Det är som en by fylld med saker för personer i alla åldrar. Där finns vattenparker, inom och utomhus, där finns nöjesparker, man kan hyra gokart, man kan spela minigolf, kort och gott, där finns ALLT. Signe och jag mötte upp fyra andra tjejer i USAs största vattenpark: Noahs Ark. Vi åkte nästan allt, och hade det hur skoj som helst, dagen började med sol och varmt, men mot eftermiddagen blev det molnigt och tyvärr ganska kyligt, men vi hade skoj, det hade vi verkligen :)

Deras mest kända vattenrutschkana är en ganska hög, blå historia. Man går upp för en massa trappor, sen går man in i en box typ och de stänger dörren om dig, (det är en glasdörr så man ser ut och så) sen säger de till dig hur du ska stå, sen hör du en röst räkna ner 3,2,1 sen öppnas golvet (hahha jag vet!) och du far ner fort som helvete och sen upp i en loop en sen ut i en kana. Och ja, ni läste rätt, en LOOP! Haha, skoj var det, men väldigt läskigt, åkte den två gånger och var hög på adrenalin i ett par timmar efteråt.


Jag och Signe


Här ser ni bild på den, det är den blåa "tuben" och sen bakom busken går den upp i en loop. Sjukt kul! 
Snodde en bild från google också, så ni kan se loopen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar