lördag 17 augusti 2013

Au-pair meeting

Idag började jag jobba först klockan 13, så jag passade på att skypa med Daniel. Det var ett tag sedan sist, så det var härligt att prata av sig. Han bakade kanelbullar, tusan vad sugen jag vart på det sen, och är fortfarande. Saker med jäst är dock riktigt svårt att få rätt på här borta, men när jag kommer hem! DÅ ska det bakas kanelbullar :)

Jobbade till 5 och sen blev jag hämtad av min LCC (typ en mentor, de håller i möten och så) Vi åkte till Monona Terrece för Augustis au-pair möte. Mötet var som vanligt helt onödigt, du kommer dit och fyller i en lapp, sen är du fri att gå. Men oftast brukar vi au-pairer gå ut och äta efteråt och idag var inget undantag. Det var inte det lättaste att hitta någonstans att äta då det är fredag men tillslut hittade vi ett grekiskt ställe. Ingen super hitt, helt okej. Jag åt inte så mycket, tänkte mig inte för så jag drack massa då jag var törstig och sen var där helt enkelt inte plats för mat.

Nu ska jag sova, jag jobbar hela dagen imorgon med då min värdmamma har sjukt mycket att göra just nu. 8-16 är vad som gäller för mig imon, sen kommer Delia och vi ska fixa håret på varandra, jag börjar bli ruggit trött på mitt solblekta hår med grå utväxt, så imon blir det med störta sannolikhet brunt. Det trivs jag allra bäst i.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar