onsdag 31 juli 2013

Sista Juli

Ännu en dag över, fan vad fort det går, det är ju torsdag imon redan, eller för er så är det ju torsdag nu, meeeen ni fattar !

Idag så började vi på dagis, jag stannade en stund, och pratade med pojkarna, sa att jag skulle åka och fixa lite saker och sen komma tillbaka och hämta dem. En stund efter att jag gått där ifrån så ringde jag till deras fröken och fråga hur det gick. Hon sa att de hade varit ledsna när jag gick, men att de nu återhämtat sig och att jag kunde hämta dem vanlig tid. Så jag åkte och handlade mjölk och bananer och sen åkte jag hem och städade toaletter och tog hand om det sista av min tvätt. Sen var det dags att köra igen. När jag kom var det glada att se mig, men verkade lugna och stabila och berättade för mig vad de hade hittat på under dagen. Det blir nog bra det här, det är som sagt måndagar och onsdagar i fem veckor, resten av tiden kommer detta av dagiset bara vara som en back-up om det händer något. De har nämligen typ drop-in, man kan ringa på morgonen och höra om de har plats under dagen, och om de har det så är det bara att åka dit och lämna dem. Smidigt som förälder att ha den möjligheten faktiskt. De ställer inga frågor, utan är man bara inskriven och betalar sina räkningar så kan man lämna sina barn där.


När pojkarna sov så diskade jag och plockade undan på nedervåningen och sen fick jag äntligen pratat med min underbara Hivi  

Jag är helt nyduschad, så nu ska jag smörja in mig och sen sova. Imorgon blir det antagligen att åka till Zoo :) Bilden är från det sommarstugan, då internet funkade så dåligt där så har inte så många av bilderna kommit upp. Funderar på att göra ett inlägg med bara bilder därifrån... så får det nog bli :)
(jag har lagt detta inlägget tidigare i statistiken, så att det hamnar på rätt månad, mest så ni inte tror att jag gick och lade mig klockan 17 på kvällen )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar