fredag 12 juli 2013

Sköldpadda

Dagarna flyter på i en härlig fart. Det är ju redan fredag. Igår eftermiddag, efter att pojkarna vaknat så gick vi ner till bryggan. Fångade fisk i våra håvar, plaskade i vattnet och åt lite fika. Helt underbart. När vi satt och fikade så kom där en sköldpadda och simmade förbi, haha ni kan väl gissa om jag vart chockad. Det var en unge, och den var toksöt. Jag fångade snabbt i den så pojkarna (okej, mest jag, haha) fick ta en ordentlig titt på den. Sen släppte vi såklart tillbaka den i sjön igen.

Pojkarna vaknade inte fören 7.20 idag, härligt. Vi åt frukost och mös lite framför tv:n. Sen tog vi med oss Oma till lekplatsen som ligger en bit bort. Det blåser lite idag, så det är inte alls lika mycket mygg som de varit de andra dagarna. Jag har helt sjukt mycket myggbett. USCH, men man kan ju inte ha allt liksom, nått ska det ju vara såklart.

Om 45 min är min arbetsdag över, och jag ska bege mig ner till sjön för att simma lite, och kanske få lite färg på nosen. Vi får se, bad blir det i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar