lördag 20 juli 2013

Fisketur

Jag började som sagt att jobba klockan 8 imorse. Vi hade en mysig förmiddag, med pussel, tåg och dans. Pojkarna har verkligen kommit in en pussel-fas just nu, och har listat ut hur det går till, så de bygger pussel till höger och vänster :) Medan pojkarna sov så somnade jag faktiskt också en liten stund. Och när vi vaknade så gick vi ner till sjön för att bada. Efter två timmar var det dags att gå upp till huset igen. Trötta, men glada tog vi oss upp för backen och sen lekte vi med våra tåg igen. Jess kom upp efter ett tag, då hon hade jobbat klart så hon tog över.

Efter maten så åkte jag och grannen ut på en fisketur. Det var så fridfullt, så lugnt och stilla. Fick napp tre gånger, men en släppte, och de två fiskarna jag fick upp fick jag snällt släppa tillbaka då de var för små. Men det var mysigt att komma ut på sjön, i hela två timmar var vi ute.

Nu är jag så trött att ögonen går i kors, så nu ska jag sova. Imorgon är jag ledig, jag och Amanda ska in till stan, och sen på kvällen ska jag laga mat, erbjöd mig att göra det då mormorn alltid gör det annars, tänkte att hon kunde få ha en kväll då hon inte behöver tänka på det :)
Mitt hår blir bara ljusare och ljusare, och lockigare och lockigare. Och solen har blekt bort de mesta av mina ögonbryn...haha
Här finns massor av dessa, Dragonflies, men vad heter de på svenska? 
De är helt otroligt vackra!
 Sov sött ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar