torsdag 11 juli 2013

Bio

Igår kväll körde vi girls night out, haha. Morfarn tog hand om pojkarna så  mormorn, Jess, Amanda, grannen Carol och jag åkte in till "stan" och åt kinesisk-mat och sen såg vi på bio. Amanda och Jess såg The Heat och jag och "tanterna" (de är runt 60-70) såg The Lone Ranger. Filmen var svårare än jag trodde den skulle vara, mörkare, men bra. Dock kändes några av de "roliga" momenten lite krystade och inte lika flytande och enkla som de annars gör i när Johnny Depp är med. Där var en hel del skådespelare som jag inte kände igen, och såklart en hel del bekanta ansikten också.

Filmen utspelar sig i USA när arbetet av järnvägen höll på som mest. Den handlar om hur "blekansiktena" tog över land och mark som inte var deras att ta över. Den handlade om makt, pengar och olikheter.
Som sagt, filmen var mörkare än jag trott, och just nu befinner jag mig på ett ställe i usa där över 90% av befolkningen består av indianer, så den grep mig verkligen. Morfarn har berättat massvis av historier om vad indianerna fick stå ut med här i USA. Men, delvis var filmen tramsig, och det var synd, känns lite som om det var för barnens skull, då det faktiskt är en familjefilm.

Filmen gjorde narr av gamla västern filmer som jag inte sett, och därför förstod jag inte alla skämten. Men om jag tänker bort allt det tramsiga och krystade, så var det en fin berättelse som jag tycker att man ska ta del av. Om inget annat kan man beundra en hög vackra människor, och massvis med coola kostymer :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar