lördag 6 april 2013

Theo

Kom på att ni inte har någon aning om hur pojkarna är. Så jag tänkte presentera dem för er, så att ni får veta lite mer om dem.

Theo är ganska tystlåten, han älskar att leka med "pyssliga" saker, saker som tar tid. Hans tålamod när det kommer till att sitta still och leka med samma leksak är otroligt. Han älskar att hjälpa till med allt, och han är otroligt envis. (han har mött sin like i mig kan jag säga, då jag också är rejält envis.) Varje gång jag frågar Jude och Theo vad de vill göra så svarar Theo att han vill åka till ZOO. Han älskar ZOO och hade han kunnat hade han varit där varje dag. Hans favoritdjur är apor, hur de hänger och slänger och sällan sitter still.


Theo ger inte upp, har han bestämt sig för att han ska klara av att tex klättra upp på en stol själv, så ger han sig inte fören han har klart det. När han är på busigt humör så kallar han sig själv för Tiny-Tim. Han älskar allt som har med bokstäver och siffror att göra. Han är intresserad av vad saker heter och blir extra glad om jag säger dem både på svenska och engelska.

Theos favoritfilm är Word Factory, där de bygger ord och pratar om alla bokstävers olika läten och så. Han gör sällan något halvklart. Han vill att det ska vara klart, börjar man tömma en låda med bilar, så fortsätter han tills lådan är tom, även om han inte ser så road ut. Han är också bättre på att städa upp efter sig än vad storebror är.

Theo är väldigt bestämd med vad han äter, saker ska helst inte nudda varandra om de inte är samma sak. Han älskar kött och potatis. Han är väldigt kittlig och älskar när man busar med honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar