tisdag 16 april 2013

Mamma

Idag är det mammas födelsedag, och jag har hittat på lite bus. Jag sa till henne att jag inte köpt något till henne, då det är för dyrt att skicka saker hem. Och förstående som mamma är så sa hon att det var helt okej. Igår fick hon ett mail med en låt bifogad. Låten är en av hennes favoritsånger och jag spelade in den när jag var i Chicago hos "Oma" & "Papa". Mamma blev rörd till tårar och väldigt glad. Dagen idag spenderade hon hos mormor, och när hon kom dit så var där en stor bukett rosa tulpaner (en av mammas favoritblommor) som väntade på henne med en lapp där det stod: "Grattis Mamma, önskar My." Ni kan väl tro att mamma blev förvirrad när mormor sa att jag hade varit och lämnat blommor till mamma. Mammas spontana kommentar var: Men my är ju i USA. Hahaha. 

Stort tack till daniel som hjälpte mig arrangera detta lilla bus. Mamma blev superglad och tycke att buketten var superfin. 
Och till mamma: Jag hoppas att du haft en bra dag, och att det känns som om jag var där hos dig, fast att jag inte var det. Jag älskar dig så otroligt mycket, och jag är så vansinnigt tacksam för att du stöttar mig i allt jag tar mig an, vad det än må vara. Jag saknar dig, och jag tänker på dig dagligen. Men låt oss nu ha en varm sommar, med härliga kvällar och vackert väder, och sen till hösten kommer jag hem igen, jag kommer alltid komma hem igen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar