onsdag 13 februari 2013

YES

Idag var en bra dag. Jag klarade mitt amerikanska körkort! Heja mig! Jag åkte till DMV för att skriva in mig i systemet, och går där ifrån med ett körkort! Efter att jag skrev in mig fick jag reda på att jag kunde ta teoriprovet om jag ville, och det ville jag ju. 100 % på första provet och 83% på andra provet. 7 fel sammanlagt, men det kan jag leva med.

När jag sen går bort för att boka mitt körtest så säger receptionsten: "Men detta kan ju inte stämma?" Jag bara... skit, nu har nått gått fel, varpå hon säger: "Jag har en tid till dig om en halvtimme, har du möjlighet att ta den? Tydligen så var där en som precis avbokade sin körtid." Chockad svarar jag javisst, och det ena ledde till det andra och jag kom därifrån med ett amerikanskt körkort !

2 kommentarer: