lördag 2 februari 2013

Vinter Vinter Vinter

Vi har haft 22 minusgrader här idag, men jag tvingade ut oss på två små promenader i alla fall. Det var ju trots allt sol, och det gör mig alltid på bra humör. I tisdags regnade all snön bort, nu har vi närmare 20 cm snö igen, men jag är glad att det regnade så pass mycket som det gjorde i veckan, annars hade vi haft 40 cm snö.

Tänk att det redan är fredag igen, det är ju inte klokt vad veckorna går. Förra veckan var otroligt jobbig, hemlängtan var omänsklig, och jag var säker på att jag skulle åka hem, men efter att ha pratat med världens bästa mamma och underbara vänner så bestämde jag mig för att stanna. Jag är My Olsson, jag ger inte upp, det finns inte. Jag är gjord för att göra det här, men jag måste tillåta mig själv att sakna, jag måste tillåta mig själv att visa att jag är ledsen, arg eller lycklig. Det är lite kämpigt att bo hos någon annan, man vill vara glad och lycklig alltid, men vem är det? Det är inte lönt att försöka lura sig själv, man faller alltid igenom tillslut.

Idag har jag och Daniel bokat hotell för vår semester i LA. Vi pratade på skype i närmare 4 timmar idag, och det kändes som två. Så nu kan det bli maj, underbara älskade maj.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar