söndag 30 december 2012

Lakehouse

Jag börjar dagarna med pojkarna. Så mellan 7 och 12 jobbar jag, sen är jag ledig. Igår åkte vi lite snöskoter, sen körde jag och morfarn in till byn och handlade. Byn heter Lac du flambeau, och är franska för lake of flames. Här bor mest indianer, och hela stället handlar om djur och natur. Här finns björnar (som är i ide nu) och vargar, och en hel del råddjur. 

Idag ska jag antagligen åka skidor, och sen skridskor en dag, och morfarn ska bara fixa den andra snöskotern, sen ska jag få köra själv också :) 

Så, ja, jag har det bra. Prövade att skypa med mamma igår, men internetet här är för dåligt, det funkar inte, så får nöja mig med mejl för tillfället. 




Hoppas att ni har det bra där hemma. 
Kram 

2 kommentarer:

  1. Gott nytt år på dig. Hoppas du hade en trevlig nyårsafton...vi hade halvt strömavbrott men inte från efter att vi ätit sån tur.
    Ha de bra kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Ja det hade jag, god mat och trevligt sällskap. Jaså, skönt att ni hann äta först.
    Kram MY

    SvaraRadera