tisdag 1 januari 2013

2012 årsresume

Januari: Underbart nyår med fina vänner, Promenader med Emma & Aiko och mys med Sixten
Februari:Shoppade med Astmadavid, jobbade massa, Fanny hade 20 års fest
Mars: Mollan hade 20 års fest, Jag och Asse hade en "roadtrip" runt Skåne. Passade Sixten massor, och jobbade
April: Jag och Daniel förvandlade mitt kök till en tårtprovning, åkte till Ullared med Hanna, Lisa och Daniel, och köpte massa saker till min födelsedagsfest.

Maj: Hade min födelsedags fest tillsammans med många fina vänner. Det var helt underbart. Fick låna Emmas lägenhet och det är jag otroligt tacksam för. Elvis blev sjuk och behövde opereras, så jag spenderade min faktiska 20 års dag först på jobb och sen på apoteket för att få tag på medicin till honom,sen körde bror ner mig till havet och jag fick mitt årliga födelsedagsdopp. Hade en helt underbar helg, först shopping med Hanna och Lisa och sen på söndagen så hade jag en helt underbar dag tillsammans med Daniel och hans familj. Förvånade varmt för att vara maj, och vi åkte till en Vomb-sjön och bara njöt. Helgen efter körde vi en favorit i repris.

Juni: Jobbade massvis, vilket var skönt, då sommaren inte bjöd på så många varma dagar. Fanny, Hanna och Robin hade 20 års kalas. Och jag spenderade mer eller mindre alla mina lediga dagar med Hivi, AstmaDavid, Emma och Sixten.

Juli: Jobbade varje dag i 6 veckor, fick reda på vilket datum jag skulle åka till USA, och det började kännas verkligt för första gången. Skaffade glasögon, var på badet ett par gånger med Sixten och njöt av de få lediga dagar jag hade. Spenderade ett par sköna dagar efter jobb på stranden med Emma.

Augusti: Började månaden med att operera bort en visdoms-tand, fy fan, det var något av det värsta jag varit med om. Mamma var i Polen, Daniel sov över här och jag spenderade mycket tid med honom, Lisa och Hivi. Jag åkte (väldigt spontant) till Ullared med Daniel, hans mamma och hans syster. Pappas sambo hade överraskningsfest för honom, då han fyllt 60. Jag kände mig vackrare än någonsin den kvällen, och pappa verkade lyckligare än jag sett honom på länge. Jag avslutade sen månaden med att operera bort ännu en visdoms-tand.

September: Jag och Daniel flög till Stockholm och spenderade 4 underbara dagar där. Vi fick låna en lägenhet och spenderade mest tiden med att shoppa. Fick även fixat mitt visum. Började tömma mitt rum, och började förstå att jag faktiskt skulle åka snart. Sov en helg hos Daniel. Anna var också där, vi gick ut och åt med Hanna och Lisa och hade en "sista helgen med gänget" Köpte min Laptop som jag fortfarande trivs väldigt bra med. Åt ute tillsammans med Hivi, Asse, Lisa och Fanny för att fira Hivis
födelsedag men också säga hejdå till mig och Fanny. Träffade alla nära och kära så mycket jag bara kunde. Sixten sov över hos mig, vi hade "låtsas lördag" och festade till det med godis fast att det var måndag.

Oktober: Packade mer eller mindre varje dag. Körde ut till Emma i Bästekille en kväll, och bara var, fick prata av mig och bara vara My i allt flyttkaos. Var gudmor till lilla Lilia på hennes dop. Känslorna gick verkligen upp och ner. Jag var ett mentalt kaos, förlåt för det mamma. Jag packade ihop det sista, sa hejdå till alla jag älskar, tycker om och känner och flyttade till USA. Först ett par dagar i NY och sen hem till min nya familj i Madison. Daniel blev morbror till en underbart söt liten Emilia och jag började mitt nya liv i USA.

November: Köpte mina älskade Lita Spike, Daniel fyllde 20, åkte till Chicago. Spenderade massa mysiga dagar med pojkarna, firade Thanksgiving för första gången. Fick reda på att en av mina favorit personer ska få ett syskon. När jag fick reda på det tänkte jag: Nu åker jag hem, mådde inte så bra, saknade ALLT hemma, men fina vänner och en underbar familj fick mig att tänka om.

December: Känslorna fortsatte att variera, men desto närmare jul vi kom, desto bättre mådde jag, märkligt nog. Och nu är julen över, och det känns åter självklart att vara här. Firade jul utan min familj för första gången, och det kommer jag nog inte göra om. Åkte snöskoter för första gången. Var ute och åt med au-pairer, min värd-mamma bjöd mig på en underbar teater-föreställning och jag firar idag nyår uppe at the lakehouse. Med god mat och en underbart vacker utsikt.

Detta var 2012, mål för 2013 kommer en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar