söndag 23 december 2012

Julfest

Efter närmare tre timmars bilfärd anlände vi till Chicago vid 17 tiden igår. Vi hade en trevlig kväll, packade in julklappar och bara tog det lugnt. Annat var det idag, vi har haft 25 personer här idag. Min värd-mormor har något som de kallar julsångs fest, man äter gott, byter julklappar och sen går man ut och sjunger julsånger för grannarna. Jag är trött i huvudet nu, det har varit en lång dag, men jag har haft jättetrevligt.

Imorgon ska vi antagligen åka in till stan, (där jag är nu är som en förort och det tar mellan 30-40 min att ta sig in till city) Tanken är att vi ska till ett stort museum där de har fiskar och grejer, har inte riktigt hängt med på vad det är, men det blir nog trevligt. Nu måste jag sova, dels för att jag är trött och ska upp ganska tidigt imon, men också för att mina fingrar snart ramlar av pga kyla, här är typ 12 grader i mitt rum, underbart när man ska sova, men inte när man ska skriva ;)
Bjuder på lite bilder också, sov sött.

Här är inte lika mycket snö som i Madison, men marken är vit i alla fall

Min första julklapp, ett par fina silvriga örhänge

Ett typiskt hus i USA, bilden är suddig, men ni får en ide av hur många av husen ser ut här.

Lampknappen i mitt rum här i Chicago, aningen intressant... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar