måndag 24 december 2012

Dan före dan, fast inte egentligen

Hej alla fina. Hoppas ni sover gott just nu och att ni sen vaknar upp till en julafton som innehåller precis vad  ni önskar, om det så är mat, rätt sällskap, snö eller bara en ledig dag. Själv sitter jag framför brasan, med tre katter som sällskap. Värre har jag haft det ;) Jag åkte inte in till stan idag, var för trött, och min värdmamma sa att jag inte missade något, mer än MASSA människor. Jag sov istället extra länge, och bara njöt av min lediga dag. Min värdmammas kompis är frisör, så vi åkte dit och klippte oss, 100 kr kostade det. Toppade bara håret, då jag fortfarande sparar ut det :)

Nu ikväll gjorde jag köttbullar, brunsås, kokt potatis och rödbets-sallad. Alla verkade gilla det, och jag fick lite jul-feeling :) Imorgon ska vi hem till en bekant till familjen, vi ska äta där, och sen på tisdag morgon är det äntligen dags för julklappsöppning :) Ska bli kul att se vad de tycker om mina presenter. Till min värdmorfar köpte jag en filé kniv i svenskt stål (han önskade sig det) och till min värdmormor köpte jag två par örhängen. Har ingen aning om vad jag kommer få, kanske en ny plattång eller en sån "kudde" att ha datorn på, när man har den i knäet. Men vi får se vad tomten kommer med, har ingen aning.


God Jul på er, alla fina där hemma 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar