måndag 19 november 2012

Fraktur

Så, en intressant dag idag kan man lugnt säga. Ett av mina värdbarn har brutit benet. Han åkte med sin mamma ner för en rutchkana igår, och antagligen har foten kommit i kläm då. Han ville inte stötta på foten igår, men verkade inte allt för upprörd, så vi hoppades på att det skulle gå över. Men icke, han ville då inte stötta på foten idag heller, och varken gå eller krypa, så vi åkte in till doktorn. Det visar sig att han har brutit benet som är på framsidan av vaden. Stackars liten.

Så min underbara lediga tid idag, spenderades med att köra Jess och Theo (min värdmamma och den trasiga pojken) till sjukhuset, sen lämna den andra pojken på day-care, för att sen köra och handla och sen sen hämta Jess och Theo för att köra dem till ett annat sjukhus. Jag har en liten rast nu, sen ska jag köra och hämta Jude på day-care. Min värdmamma stannar hemma idag, för att ta hand om Theo. Så min uppgift resten av dagen är att underhålla Jude.

Theo ska ha sitt gips i en månad, och sen ska det av lagom till jul. Jag minns när jag bröt min ankel, att ha gipset på är det lilla problemet, det är när det ska av, och man ska börja använda musklerna i benet igen som det blir jobbigt, så god jul till mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar