tisdag 25 augusti 2020

Besök hos barnmorskan

 Var hos barnmorskan idag också! Vanlig rutinkoll och allt var som det skulle. Hon ligger bakåt liksom så magen är väldigt liten men det är helt normalt även det. Det gör bara att graviditeten känns mycket mer än den ser ut, det blir liksom trångt därinne. 

Idag var första gången vi snabbt hittade hjärtljuden, annars brukar hon vända sig och vrida sig och bråka, men idag gick det direkt och hjärtat slog så starkt och fint. Men hon buffade starkt och tydligt och barnmorskan skrattade hjärtligt. Bebis är väldigt aktiv, så fort jag sitter stilla eller ligger och vilar så buffar hon runt rejält där inne. Världens mysigaste känsla. Vårt lilla barn, som vi älskar dig redan. Har rejäla känningar av foglossningen nu, och barnmorskan sa att jag ska lyssna på kroppen och försöka vara extra försiktig, inte stillasittande men tänka mig för, och så ska jag försöka undvika trappor ett tag. Köra bil längre sträckor är jobbigt också för det är höger ben som är värst. Fick ändrat arbetspass imorgon så jobbar 7-11 istället för 7-15, kände att det blivit lite för bra och jag kände stressen öka mer och mer. Stolt över att jag lyssnade på kropp och sinne för det är en fortsatt tuff vecka framöver. Läkarbesök, flytt och sen jobbar jag lördag + söndag, så tror jag gjorde helt rätt. 

Nu ska jag försöka sova, klockan ringer 06 imorgon! Godnatt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar