tisdag 22 november 2016

en underbar vardag

Vi hade ovanligt lite barn på jobb idag så det blev en väldigt härlig arbetsdag. Vi åkte ut till Domsten i jakt på kottar och pinnar till julens pyssel. Blev även en tur ner till vattnet, barnen kastade sten och vi vuxna bara njöt.
Väl tillbaka på förskolan var det dags för lunch. Efter maten byggde jag och barnen lego och sen fick jag gå för dagen. Har en del som ska läsas så fick lästid. Hämtade Simon (som har semester) körde och tvättade bilen, kollade lufttrycket i däcken, efterspände dem, handlade mat och kattsand och sen körde vi hem.

Tände massor med ljus i lägenheten och satte mig för att läsa. Juni kom och lade sig på min mage och blev nöjt klappad under tiden jag läste.


Annars har vi ätit, jag har gjort rent kattlådan och så har jag fönstershoppat. Ska läsa lite till nu, sen ska jag sova. Tänk att vardagen kan kännas så enkel? Hur magiskt är det inte? Som jag älskar min familj, mitt jobb och mina dagar. Vilken gåva det är att få känna så. Helt magiskt !

Imorgon ska jag jobba, sen är det återbesök hos psykologen, har gått tre månader nu, och då går man alltid på ett uppföljningsmöte :) Känns bra, har lite tankar att bolla med henne, men i det stora hela mår jag väldigt bra.

Sen imorgon kväll ska vi ut och äta för att fira Kristina som fyller år på fredag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar