söndag 27 september 2015

Tant

Ryggen gick sönder i tisdags. Igen. Jag kunde knappt stå. En kollega körde mig hem och jag pratade med sjukgymnast och vårdcentral och kom tillsammans med dem fram till att det var färdigjobbat för mig för veckan. Vila, promenader och medicin var vad jag fick som redskap för att bli bra igen. Och sen träning, rehabövningar följt av styrketräning, för min kropp orkar inte bära upp sig själv. Kroppen har tagit stryk av all vikt jag burit på, samt av viktnedgången som skedde fort och utan styrketräning. Musklerna förtvinade med fettet och nu är min kropp slut. Yaaaaaay !

Veckan var lång, och smärtsam, men helgen har varit helt underbar. Gårdagen var fantastiskt. Först ett varv på Väla med Hanna och Chaiwan, sen körde vi hit och hämta Stoffe och Simon och sen körde vi till Höganäs och åt på ett helt fantastiskt coolt ställe som heter Garage. När vi kom hem drog Simon och Stoffe vidare och jag CW och Hivi spelade Wii och bara mös. Hur härligt som helst :)

Idag har jag och Simon, förutom en liten promenad till affären, kollat Bones precis hela dagen. Helt underbart att bara stänga ute världen och såsa ner sig.

Vi har 10 säsonger kvar att se, så höst, regn och rusk, jag välkomnar dig med öppna armar ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar