torsdag 12 februari 2015

Första dagen


Idag är första dagen på jobb här i Helsingborg. Jag är lite nervös men mest spänd på vad som kommer ske och över hur dagen kommer se ut. Jag har inte jobbat på över två månader, så det ska bli väldigt skönt att komma tillbaka till verkligheten. Och att börja tjäna lite pengar igen. Jag har undertiden jag varit sjukskriven fått pengar från försäkringskassan, och de kommer man inte långt på vill jag lova. Men mina närmsta ställer upp, som alltid, och jag inser återigen vilka fantastiska människor jag dagligen omger mig med. 

För er som inte vet så har jag fått ett tillfälligt vik på en förskola här i Helsingborg, en ordninarie ska vara sjukskriven och jag går in och jobbar för henne på 75% 

Nä, nu är det dags att äta upp frukosten och sen gå den 20 min långa promenaden jag numera har till jobb. En cykel hade varit att önska, men den fick inte plats i min lilla bil. 

Ha en underbar dag ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar