tisdag 13 januari 2015

Helsingborg - mitt nya hem

Ja, som jag nämnde i förbi farten så är det mycket på gång just nu. Jag må vara sjukskriven, men livet står långt ifrån still för det. På två dagar har vi fått kontrakt på lägenhet och jag har fixat jobb. Helsingborg, här kommer jag. 

Simon och jag bestämde oss för att börja kolla på lägenhet ihop. Jag tror verkligen på detta och vill satsa på det. Jag älskar honom så att det gör ont i mig. Ett härligt ont. Han gör mig så lycklig, han gör mig trygg och jag känner mig så hemma med honom. För ett tag sen blev vi kallad på en visning. På en lägenhet som kändes rätt från stunden vi klev in i den. En två på 80kvm. Stora rum, stort kök. Ljus och fräsch. Att vi sen igår, ca en vecka senare skulle bli erbjuda den lägenheten är helt ofattbart. Den 1 april får vi tillgång till den och ingen längtar mer än jag. Det ska bli helt jävla underbart ! 

Idag blev jag dessutom erbjuden en tjänst på en förskola i Helsingborg. En  ordinarie ska vara sjukskriven så jag fick jobb en månad till att börja med och sen får vi se. 

Och som om inte det var nog så åker jag och Simon till London i slutet på månaden. Komma hemifrån, få resa, vara med Simon och få se London, jag tror inte det kan bli så mycket bättre än så. 

Vilken start på 2015! Jag sa ju att jag var redo ;) 

2 kommentarer:

  1. Åh vilket härligt liv du har, Mysan ! Du är en av de bästa personerna jag känner och förtjänar också det absolut bästa, det ser verkligen ut som du fått det. Är så lycklig för din skull ♡ massor med kärlek från Victoria

    SvaraRadera
  2. Älskade fina Wicky, tack för dina värmade ord. Tack tack tack ♡

    SvaraRadera