onsdag 18 december 2013

Godmorgon

Inte varje dag jag är vaken så här dags, och när jag är det så är det oftare för att jag inte sovit alls än att jag faktiskt gått upp tidigt. Har varit vaken i en timme nu, sitter hemma hos en pojke som jag passar. Om en timme ska han väckas och sen ska vi gå till förskolan. 5-7 är tiden som gäller, sen får vi se vad resten av dagen bjuder på.

Och julen då? Ja, jag är väl inte speciellt exited faktiskt. Hade likväl kunnat vara utan tror jag. Mamma är inte heller sugen på jul, och det smittar väl av sig lite gissar jag. Det är mindre än en vecka kvar till julafton, och jag har noll julkänsla. Jag som älskar julen. Suck. 

Ska passa samma pojke, samma tid på fredag också, förutom det så har jag inte något planerat. Får se vad veckan bjuder på. 

Igår var jag inne på sjukhuset för att prata med doktorn om en eventuell bröstförminskning. Hon förstod mitt problem och ska skicka en remiss till Malmö. Hon sa till mig som det är dock, och det är att man ska helst ligga på ett "normalt" BMI för att få denna operationen gjord. Och det gör inte jag. Jag ska ner 15-20 kg till för det. Men om det är vad som krävs så får jag kämpa mot det. Vi får se, jag vet bara att jag orkar inte ha så här ont i nacke och axlar längre. Men som sagt, vi får se om de gör ett undantag eller om de kräver att jag går ner i vikt först. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar