söndag 27 oktober 2013

Tillbaka i Madison en sista gång

Mitt flyg var försenat igår, så jag missade bussen från Chicago till Madison, men efter lite mer än en timmes väntan skulle nästa gå, så jag köpte lite middag och satte mig och väntade.

Bussresan gick bra, jag gillar, och har alltid gillat att åka buss. En stund själv, till att bara sitta och titta på folk, titta ut igenom fönstret på en värld som susar förbi, låser man blicken på samma plats blir omvärlden tillslut som sträck som någon målat utanför ens fönster. Vackert. Och jag åkt mycket buss, så det känns rogivande, och som ett fint minne ifrån när jag var yngre. Minst en gång i månaden åkte jag bussen mellan Lund och Simrishamn. Från pappa till mamma, och från mamma till pappa. Och när jag började gymnasiet så åkte jag samma tur, fast då två gånger i veckan.

När jag kom till Madison igår sov redan pojkarna. Jag stannade uppe länge och pratade med Jess. Hon hade en del att få ur sig och jag tror hon känner sig lite bättre nu. Det har inte riktigt gott som hon tänkt sig med allt, så hon har en del att tänka igenom och ta beslut om.

Vi har barnkalas idag, jag tog en lite paus just nu, de är fyra barn här, med Jude och Theo, och de är just nu 4 vuxna där nere, så de klarar sig. Men nu ska vi spela fiskedamm, Jess har aldrig hört talas om det, så jag ska leka lekledare. Vi hörs mer senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar