söndag 1 september 2013

September

Tänk att det redan är September. För ett år sedan åkte jag flygplan för första gången. Jag var helt sjukt nervös och jag var så glad att jag hade Daniel med mig. Jag var som ett barn i kön till en bergochdalbana, Daniel var lugnet själv och skrattade glatt åt mina små panikattacker. Att flyga var inte så farligt som jag trott. Det tog 55 min att flyga till Stockholm, bara en månad senare satt jag på ett flyg till USA. På Malmö Central mötte jag upp en tjej som även hon skulle till USA, och väl på Kastrup mötte vi upp Simon. Tillsammans flög vi från Köpenhamn till London och sen till New York. Jag minns när vi satt i Köpenhamn och väntade på att stiga på planet, jag nämnde då att detta var andra gången i mitt liv som jag skulle åka flygplan, jag nämnde också att jag aldrig varit längre utomlands än så här, jag hade bara varit i Sverige och i Danmark. De tittade på mig och visste nog inte riktigt om jag var dum eller modig, jag visste inte själv heller, men nu vet jag. Jag var modig, jag ÄR modig.

Nu ett år senare har jag åkt flygplan själv, flera gånger, och fler ska det bli. Om en månad och nio dagar är det dags igen, då bär det av till San Francisco, där möter jag Daniel och sen blir det nya äventyr. Vi ska se Las Vegas, Grand Canyon, Route 66, Santa Monica, Venice beach, NY med mera.

September, du har aldrig varit så här välkommen förut!

2 kommentarer:

  1. Kram
    Så nära har du inte varit på länge

    Kram från Pappa

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det inte lång tid kvar !

    SvaraRadera