onsdag 7 augusti 2013

2 månader

Nu är det två små fjuttiga månader kvar tills mitt au-pair år är över. Jag kommer inte landa på svensk mark fören ett par veckor senare, men den 7:e oktober är min sista arbetsdag.

Plötsligt fick man mycket att stå i, och tanken på att jag snart kommer vara hemma igen känns för första gången någorlunda verklig. Tänkte häromdagen att: Nu är ju snart mitt äventyr över, men sen rättade jag mig och tänkte, snart är denna resan över, och nästa äventyr kan börja.


Just nu sitter jag i min grotta (rummet utan fönster) i sommarstugan. Jag är ledig idag och imorgon och sen ska det jobbas i sträck i 10 dagar. Idag sov jag till 9, chillade till klockan var 12 och sen gick jag ner till vattnet. Det är helt underbart att vara här igen. Om en stund ska morfarn och jag in till stan, hans bil har varit på lagning så vi ska åka och hämta den. Jag hoppas på en morgondag som ser ut ungefär som idag faktiskt. Det hade varit otroligt härligt :)



Då jag laddade batteriet på min systemkamera, tog jag bara med mig min lilla kamera ner till bryggan, därför är bilderna lite tråkiga och grå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar