torsdag 13 juni 2013

tornado-varning

Pojkarna hade dagis i morse. Jude stomtrivs, Theo har lite svårt för det fortfarande, men vi får se till så att han kommer över det. Försöker prata positivt om det, så att han hör, och även prata med honom om det. Men för första gången har jag fått en liten inblick i hur det är att vara "på andra sidan". Jag har ju jobbat på en förskola ett tag, och tagit emot, och tagit hand om barn som inte velat bli lämnade på dagis. Nu helt plötsligt är det jag som måste lämna ifrån mig ett ledset barn, och det är jobbigare än jag trott, och det är inte ens mitt eget barn. Lite blödig vart jag visst, haha.

I eftermiddag så gick vi över till en av grannarna, vi lekte lite hemma hos dem och sen gick vi till en lekplats. Efter diverse tornado-varningar så gick vi hem och kollade på nyheter. Åskstorm och tornado varnade de för även där. Och visst åskar det, det blixtrar och mullrar på ganska bra just nu, men inte mycket värre än hemma i lilla Sverige. Äntligen är det lite svalt, man kan faktiskt andas och svetten rinner inte av en bara för att man tar ett par steg, det har verkligen varit äckligt idag, usch.

Har inga planer för morgondagen, vi får se vad vi hittar på för bus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar