tisdag 11 juni 2013

Måndag

Barnen började på sin nya förskola idag. Det gick väl ganska bra tror jag, de har alltid lite svårare för att bli lämnade när deras mamma lämnar. Så de var lite ledsna idag, mest Theo, men jag tror att de kommer trivas när de fattat rutinen.

Hämtade pojkarna 11.30 sen hem och äta lunch och sen nattade jag dem för deras nap. Fixade med lite tvätt och plockade undan. Märkte att ja fortfarande har svårt att andas när jag anstränger mig så passade på att vila en halvtimme innan pojkarna vaknade. Efter att de vaknat så åt vi snack och sen körde vi och hämtade min värd-mamma som varit på sjukhuset. Hon har fått samma skit som jag så hon vart inne och kollade vad det var. Tydligen är det något som går och som leder till massa hosta i ca 3 veckor. HURRA....

När vi kom hem så behövde Jess sova, så jag rensade brödlådan på mögligt bröd och sen gick vi och matade ankorna och lekte vid sjön. Hann även med en snabbvisit på en lekplats.

Det blev en ganska lång promenad, och det känns i lungorna nu, säger jag mer än tre meningar så behöver jag dra efter andan, och de som känner mig förstår att detta kan vara ett problem ;)

Imorgon blir det zoo med alina och hennes värd-barn, hoppas på sol :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar