måndag 24 juni 2013

Måndag igen

Helgen var händelserik för att säga det minsta. Hejdå-kalas för Alina i fredags, och en åskstorm och en tornadovarning gjorde att jag sov över där. Alina hade en klass på lördagen, och sen skulle hon jobba, så jag körde hem redan vid 8.30. Väl hemma var jag supertrött, så jag gick upp och kollade på serier, det fortsatte regna under dagen så att vila var ett väldigt bra alternativ faktiskt. 

Senare på kvällen så snackar jag med några tjejer på facebook och vi bestämmer oss för att gå ut och äta, sagt och gjort. Gott som attans var det. Alina skickade sen ett sms och frågade om jag kunde komma över och hjälpa henne passa hennes värdbarn. Hennes värdbarn mår inte så bra, så hon behöver lite extra uppmärksamhet, även under natten, så vi hjälptes åt. Sov typ 2,5 timmar i sträck, men vad gör man inte för sina vänner. Alina körde sen mig hit på morgonen, hon skypade med sin familj medan jag städade mitt rum och sen var det dags för au-pair möte. Vi är 25 au-pairer i Madison, 7 kom till mötet, så det var lite tråkigt, men vi hade det mysigt i alla fall. Efter mötet åkte vi Downtown en sväng, satt vid sjön och bara njöt. 
Alinas tårta som vi köpte till henne i avskedspresent. Hon fick även en stor poster med massa bilder på hennes själv och på oss.
Snygga, lagom coola brudar! 


En mysig helg, men väldigt varmt och mycket åska. Det är helt sjukt fuktigt, jag föredrar att dricka vatten, inte andas det. Solen, du är sjukt välkommen tillbaka, när du än vill!

Nu ska jag snart hämta pojkarna på dagis, vi ska pyssla och fixa lite, imorgon får vi nämligen finbesök i form av Amanda som ska bo med oss i 5 veckor. 

Vi hörs snart igen, 
puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar