torsdag 20 juni 2013

20 Juni

Dagarna går så sjukt fort just nu, Juni är ju snart över. Madison bjuder på sol och värme nästan varje dag och det är helt underbart. Igår kväll hämtade Alina mig och vi åkte till Target för att shoppa lite. Efter det så åkte vi till Starbucks och mötte upp ett par andra au-pairer där för en fika. Riktigt mysigt var det och jag var inte hemma fören halv 11.

Skypade precis med mamma. Hon är min personliga hejarklack och får mig alltid på bra humör. När till och med ens pappa kritiserar en, och ens beslut, så är det skönt att kunna ringa sin mamma och bara bli stöttad med ord som ger en styrka och som visar att hon är stolt. Hon säger att hon tycker att jag är modig och stark som flyttade till ett helt nytt land helt själv vid 20 års ålder. Och när saker skiter sig så säger hon: VI fixar detta tillsammans, inte Du får fixa det, och DU för göra detta, utan att ge någon vägledning alls. Mamma har inte alltid fattat det bästa besluten när det gäller henne själv, men när det kommer till oss barn så kämpar hon tills hon nästintill går i sönder själv. Hon stöttar utan att göra saker åt en, hon låter oss lära oss på egen hand, och även om det inte alltid går vår väg så stöttar hon, och lyfter upp oss igen. Hon finns där för oss alltid, är alltid stolt och har alltid en kram över. Fan vad saknar dig mamma, jag älskar dig så 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar