torsdag 30 maj 2013

sjuk

Det började redan igår, sjukt ont i halsen, huvudvärk och tryck runt ögonen som var så aggressivt att jag trodde att ögonen skulle ramla ut. Åkte till Zoo med pojkarna och mötte Signe och Alina där, det var kul att träffa dem igen, men svårt att uppskatta dagen när jag mådde som gjorde. Körde hem och gav pojkarna lunch, själv kunde jag inte äta pga min hals. Nattade pojkarna och somnade även själv. Eftermiddagen var bättre. En av grannarna kom över men sin son som är 6 månader äldre än pojkarna och vi lekte i trädgården och hade det mysigt. 

Till middagen mådde jag ganska bra, halsen gjorde fortfarande ont med huvudvärken var borta. Men runt 8.30 igår så bröt det ut. Fick feberfrossa och blev helt sjukt trött. Hela natten har jag vaknat med jämna mellanrum för att jag dött av värmeslag och för att jag skakat tänder så högt att jag väckt mig själv. 

Så klockan 5 i morse gick jag in till min värdmamma och sa att jag inte kunde jobba idag. Fick jättedåligt samvete, men man kan ju inte hjälpa att man blir sjuk. Och en sjukdag på nästan 8 månader kan man vara berättigad till. 

Jess fick hämta Theo på dagis idag också, för han hade feber. Han har inte varit på topp sen innan min semester, så något är det på gång. Mår han inte bättre imorgon så åker vi med honom till doktorn. Jag hoppas faktiskt att de hittar något, så han kan få medicin och få bli frisk. Stackars liten. 



Bjuder på lite härliga bilder från våran promenad i tisdags
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar