onsdag 3 april 2013

Underbara April

Och så vart det April. Underbara våriga april. Madison bjuder på mycket sol och mellan 5-10 plusgrader mer eller mindre var dag. Fantastiskt. Det ger en så mycket mer energi och äntligen kan vi utnyttja alla lekplatser som finns här omkring. Ett billigt och roligt sätt att spendera dagarna.

Morgonen idag började på Zoo med Alina och ett av hennes värdbarn. Solen sken och pojkarna var på helt underbart humör. Efter en lugn trevlig lunch somnade de snabbt i sina sängar.

 Har jag precis skypat med mamma. Fick reda på att hon ska bli opererad nu i April. Jag är inte speciellt orolig för själva operationen, det krävs mer än lite narkos och en skalpell för att ta kol på den krut-tanten. Det är mer efter operationen. Så fort hon inte har ont lägre kommer hon tro att hon är läkt. Både jag och mina bröder vet bättre än så, men mamma har en förmåga till att köpa bokhyllor som måste byggas ihop (gärna dagen efter OP) eller möblera om, eller plantera blommor och liknade saker som man INTE ska göra när man är nyopererad. Hon har lovat att sköta sig, men jag får se till så att mina kära bröder håller ett extra öga på henne !

Nu i eftermiddag tänkte jag ta med barnen till en lekplats. De har frågat om det både igår och imorse när vi åt frukost. Och de kan ju faktiskt få som de vill någon gång ;)

Hade inte kameran med mig idag, så bilderna är från första gången jag var på Zoo med pojkarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar