måndag 7 januari 2013

Sko cravings!

Det har gått för lång tid nu sen jag köpte ett par skor, eller shoppade rent allmänt, det får nog bli ändring på det i veckan, men första målet denna veckan var att ringa trafikverket, och det har jag nu gjort. Hade lite frågor om vad som krävs för att skaffa mitt amerikanska körkort, och det är precis samma procedur som hemma, först ett teoritest och sen ett körprov. Skillnaden är bara att denna gången har jag redan körkort.

Andra målet denna veckan är att fixa naglarna, de ser förskräckliga ut. Har byggt naglar och de har vuxit ut, så de behöver fyllas på och kortas ner. Tror jag ska börja med måndags mål. Varje måndag ska jag skriva ner mål, och sen får jag se veckan efter om jag klarat dem. Blir lite härlig motivation. Det kör vi på.

Förövrigt så är vi äntligen tillbaka i vardagen, Jess jobbar och jag passar barnen. Vi var på Zoo idag, men de flesta djuren var inomhus, då det var svinkallt. Men vi fick se några röda pandor, en hög med lemuer och två piggsvin. Theo hade föresten precis blivit bra i benet nu till helgen, han var helt återställd. Men efter en promenad med sin mamma, där han tydligen ramlade ut vagnen (det är inte så dramatiskt som det låter) så vill han inte gå igen. Får hoppas att det går över. Orkar inte bära runt på honom längre, och han vill inget hellre än att gå och springa. Så denna veckans mål blir:

-Fixa naglarna
-Träffa Alina
-Träna en gång
-Bestämma datum för min semester 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar