fredag 30 november 2012

Köttbullar

Förlåt för dålig uppdatering, men det har varit ett par märkliga dagar. Men nu känns det som om jag är på banan igen. Igår var vi på Zoo, det var kallt ute, så barnen fick ha termobyxor och vinterjacka på sig + mössa och vantar. Idag när jag körde dem till dagis behövde de bara en tjocktröja, och jag behövde inte ens det. Skiftningarna i vädret här tar lite tid att vänja sig vid.

Idag lagade jag mat, gjorde köttbullar, kokte potatis och gjorde brunsås från grunden. Jag har aldrig gjort varken köttbullar eller brunsås själv förut, så jag är faktiskt stolt. Såsen blev lite väl salt, för Sojan här är mer salt än den hemma. Men annars blev det jättebra. Och barnen åt köttbullar så att det sprutade ut öronen på dem ^^,
Gjorde rödbetsallad när vi var at the lakehouse, hade de till idag också, och imorgon blir det macka med rödbetssallad och köttbullar till frukost. MUMS !

4 kommentarer:

  1. Hej My
    Har sutit och läst alla inlägg sen du kom till Usa. Det verkar som att du har det bra. Fick min kofta av din mamma i tisdags den är jättefin, valde samma färg som du har. Nu har vi fått en liten hundvalp som heter Elsa och hon är jätte söt. Vi har faktist också en blogg med bilder på henne och oss.
    www.husebygarden.blogspot.se
    Ha det bra och ta hand om dig Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia ! Jag har det hur bra som helst. Hoppas att du också har det bra och att du gillade koftan. Herregud vilken söt liten en! Gissar dock på att hon kommer bli ganska stor? Som Båtsman i Saltkråkan?
    Ta hand om dig,
    kram

    SvaraRadera
  3. Kram
    Köttbullarna ser god ut



    Men vad är det för några tatis
    Kram pappa

    SvaraRadera
  4. De var hur goda som helst :) det är Amerikanska potatis :)

    SvaraRadera