lördag 30 januari 2010

What´s love got to do with it

Så hette kvällens film. Jävla bra film faktiskt. Jag är inget stort fan av Tina Turner, men sjunger gärna med i texten. Gillar hennes låtar, de är pampiga och kul att sjunga.

För er som inte sett filmen, så handlar den om Tinas liv. Hur hon blir misshandlad, våldtagen och förödmjukad av sig egen man, Ike Turner. Hon slår sig fri tillslut. Och visar världen att hon klarar sig precis lika bra, till och med bättre utan honom.

Misshandel är aldrig okej, jag växte upp med att se min mamma blev misshandlad. Och det är aldrig okej, aldrig. Det var inte min pappa som gjorde detta, det får ni inte tro. Utan en ny man. I sju år levde min mamma med honom. Det har gjort oss otroligt starka.


Min Stella (min katt) har inte varit hemma sedan i tisdags, och det är väldigt kallt ute, så jag är riktigt orolig. Vill bara att man ska öppna dörren, och att hon kommer springade och skuttar upp för trappan som vanligt. Lilla katten, kom hem <3

Nu ska jag sova, imorgon blir det mer städa, en massa städa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar