lördag 30 januari 2010

Städa städa städa

fredagen var inte det trevligaste, kommer hem och hela mitt rum är ut & in och bak & fram. Mamma har möblerat om till mig och damtorkat allt. Snälla söta mamma. Men jag blev skitsur, det såg förjävligt ut. Så jag och mamma hade världens bråk, längesedan jag var så arg och sårad. Jag och mamma bråkar nästan aldrig.

Idag har jag (med hjälp av mamma) ställt tillbaka allt som det ska vara. Alla tusentals småsaker som jag visste precis vart jag hade, la mamma ner i skolådor och liknande. Så nu sitter och sorterar det. Skönt att få det gjort, men jag kommer aldrig hinna innan det är dags att åka till skolan igen. Suck. Men det blir jävligt fint, det är det positiva :)

Vet inte riktigt hur det blir med skolan på måndag, vi har en hel del snö, och de varnar för mer. Så vi får se. Missar jag måndagen är det inte hela världen i alla fall, för vi har en lektion. Får se hur det blir. *håller tummarna på mer, massa mer snö*

Nu blir det film med mamma. Hon har lite dåligt samvete för att hon vände mitt rum upp och ner utan att fråga om lov. Så hon är massa söt till mig nu. Vill hjälpa med allt, men nejtack, jag sorterar gärna själv, då jag, och bara jag, vet vad som ska sparas ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar