torsdag 21 januari 2016

Bettskena

Besöket hos tandläkaren igår gick bra, men det tog lång tid och jag är lite öm. Jag har en tand som ilar om jag äter sött eller kallt, så jag har typ slutat tugga på höger sida. Och de hittar inget fel, de röntgar, de knackar och lyser. De tog nya bilder igår (därav ömheten, det gör så ont då min mun är förliten för röntgensaken) men allt ser bra ut, mina tänder är tydligen väldigt fina. 

Smärtan i min tand kan bero på en liten liten spricka, men också på att jag gnisslar tänder/ biter ihop hårt under hela natten. Han tryckte vid mina tinningar och min käke och det gjorde riktigt ont, så att jag har börjat gnissla igen var ett faktum. Dags för ny bettskena! Så det gjöts mallar av mina tänder (något som också är låååångt ifrån bekvämt) efter det så lackade de med någon lack på min bråkiga tand, förhoppningsvis ska det hjälpa mot ilningarna. En timme tog besöket, skönt att ha det gjort. Om ca två veckor ska jag hämta bettskenan, och det ska bli så jävla skönt att bli av med denna fruktansvärda huvudvärk. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar