lördag 29 november 2014

Operation

Så var det dags. I torsdags ringde de ifrån plastikkirurgiska mottagningen i Malmö och sa att de hade fått ett återbud, så på tisdag lägger jag mig under kniven igen. Andra gången detta året. Jag är livrädd och förväntansfull på samma gång. Jag är lite chockad också, snabba bud. Jag har väntat på operationen ett tag, och trodde inte det skulle bli i år. Men så blir det på tisdag. Skönt att få det gjort.

Det är ingen liten operation, och där är stora risker med komplikationer och liknande, och man lever bara en gång, så det är nu eller aldrig.

Det är magen som jag ska få opererad. Ska ta bort hud och häng. Så de gör ett snitt från sida till sida och sen drar de och skär bort både här och där. Jag kommer må skit, det kommer göra svin ont rätt länge efter med jag hoppas och tror att det kommer vara värt det. Håll en tumme för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar