måndag 28 juli 2014

helt underbar helg

Det blev inte som planerat, men det blev bra ändå. Vingla (min bil) gick sönder i fredags, så fick planera om lite. Men till Helsingborg kom jag. Hämtade Simon hos hans föräldrar och jag och hans mamma festade på räkor och frallor. Jag var galet trött och Simon hade ont i halsen, så vi stannade inte så länge.

I lördags vaknade vi efter ett par timmars skön sömn och drog till Helsingör. Jag har inte varit där sen jag var jätteliten, så för mig var det mer eller mindre helt nytt. Vi strosade runt, åt lunch och bara njöt. Delvis blev det lite för varmt, men i det stora hela var det helt perfekt faktiskt. På kvällen kom Simons kompis över, och vi drog på inflyttningsfest hos en av Simons kollegor. Trevligt att träffa lite nya människor och så.

Igår så drog vi till Väla en stund. Jag köpte nått linne och lite tights och så. Simon fick sin mobil fixad och sen kollade vi runt lite. Efter Väla så körde vi och hämtade Simons mamma, sen körde vi hem till hans moster som bor ute på en gård utanför Helsingborg. De har världens finaste största trädgård, det är som en park, de har vattenfall, en damm och massor med vackra blommor. Helt magiskt.

Igår eftermiddag var vi och såg fotbollsmatch. Jag hade aldrig trott att jag skulle gilla det så mycket som jag gjorde. Men klacken sjöng, hejjade och stöttade sitt lag så mycket. De hade sån inlevelse, sån känsla och de är så trogna till sitt lag att det fan är vackert. Och att se Simon, och hur stor del av hans liv fotbollen är, gör det lite extra intressant såklart ;)

Jag är så varm i mitt hjärta. Så laddad med positiv energi från denna helgen att jag typ skulle kunna dela ut glädje till hela Sankt Olof och ända ha så det räcker och blir över till mig själv. Vilken fantastik helg jag haft. Och vilka underbara vackra människor jag får ta del av, som nu blivit en del av mitt liv. Och min fina Simon. Underbara fina 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar