söndag 13 september 2020

En sista söndagkväll

 Efter diskussioner fram och tillbaka och planering hit och dit kom vi i helgen fram till att jag och katterna flyttar upp till Helsingborg om en vecka. Jag ska ansöka och försöka få gravidpenning så snart som möjligt och förhoppningvis går det igenom. Gör det inte det får det lösa sig ändå. För detta är inte hållbart. Jag sover på en bäddsoffa som sett sina bästa dar, huset är mer eller mindre tomt, vi har båda ett ben på varje ställe och ingen av oss mår bra som det är just nu. Det är så mycket stress för psyket med allt som hänger över oss. Så från och med söndag bor vi äntligen ihop igen och det ska bli så otroligt skönt. Jag trodde jag skulle orka mer, men jag är mänsklig jag med, och jag måste lyssna in både psyket och kroppen, inte bara för min skull. Så håll tummarna att gravidpenningen blir godkänd ! 

Helgen har gått snabbt. Simon kom i fredagskväll. Igår var han hos frisören, jag och handlade, han och tränade och sen var vi på tippen och kastade saker. Vi sorterade lite och sen hängde vi inne hos mamma och Kent och mamma lagade sin paradrätt, pannbiff med löksås och potatis. Mums. Simon och Kent åt så de storknade och sen kollades det fotboll resten av kvällen. Jag har sovit ganska dåligt sista tiden, så jag gick och lade mig ganska tidigt, men lyckades tyvärr inte somna så snabbt som jag velat. Men att vakna upp med Simon vid min sida, Juni i lådan bredvid sängen och Svante i fotändan var magiskt. Hela familjen samlad. 

Nu ska jag försöka sova så veckan kan dra igång. På fredag kommer Simon hit igen, på lördag blir det packning och rensning av det sista och sen på söndag går sista flyttlasset. Heja heja! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar